معاونیت تحقیقات و مجلۀ علمی

بیوگرافی پوهندوی گل آقا " انوری" معاون تحقیقات و مجله علمی پوهنتون البیرونی

پوهندوی گل آقا " انوری" فرزند محمد انور در سال 1364 هجری شمسی در یک خانواده متدین و روشن فکر در  ولایت بغلان دیده به جهان گشود و دوره مکتب را در زاد گاه خویش موفقانه به پایان رسانیده. موصوف در سال  1383 هـ ش از طریق امتحان کانکور جمعی به پوهنحی زراعت پوهنتون بغلان راه یافت و بعد از تکمیل موفقانه تحصیل، سند لیسانس خویش را از آن پوهنتون به دست آورده است.

استاد انوری با سپری نمودن امتحان کادری در سال  1387 هجری شمسی  به صفت استاد در پوهنحی زراعت پوهنتون کندز تقرر حاصل نمود و در کنار انجام 25 عنوان تحقیق و تدریس مضامین مختلف، سمت های چون آمریت دیپارتمنت اگرانومی، ریاست پوهنحی زراعت و آمریت تحقیقات علمی پوهنتون کندز را عهده دار بوده است. استاد انوری تجربه انجام و اشتراک در فعالیت های علمی- تحقیقی بین المللی را از جمله انجام یک رشته تحقیقات علمی در کشورهای مختلف چون: ترکیه، سوریه، هند و چین را دارا می باشد.

پوهندوی گل آقا " انوری " در سال 1396 هجری شمسی با استفاده از بورسیه دولتی عازم کشور چین گردیده و پس از سپری نمودن موفقانه دوره ماستری خویش جهت ادامه ای وظیفه مقدس استادی به وطن برگشته است.

قابل ذکر است که بر اساس ارزیابی فعالیت های علمی- تحقیقی و نشر مقالات علمی در ژونال های ملی و بین المللی، محترم پوهندوی گل آقا " انوری " برای چندمین بار لقب اولین محقق برتر سال پوهنتون کندز یعنی از سال 1399 الی 1402 هجری با دریافت تندیس ها کسب نموده است.

همچنین محترم پوهندوی گل آقا " انوری " مسوولیت سردبیری و مدیر مسوول بودن مجله های علمی پوهنتون کندز، هیات تحریر و مرورگر بودن در ژونال های مختلف بین المللی،  نوشتن دو أثر تحقیقی، ترجمه یک کتاب معتبر، نشر ( 9) عنوان مقاله ملی و (31) عنوان مقاله بین المللی را در ژورنال های معتبر جهانی با نمایه های (Scopus, Web of Science  )و غیره در کار نامه دارد.

با احترام

معاونیت تحقیقات و مجله علمی پوهنتون البیرونی